KDRAMA : START UP #TeamHanJiPyeong

 

 
Calling all kdrama lover!!! Siapa dah tengok START UP ??? Angkat tangan !!!

Boleh lagi ke nak vibe drama ni ? Baiklah kalini Nadia bukan nak buat review sangat pun mengenai Drama ni. Sebab Drama ni sebenarnya agak menyakitkan hati sebab ada second lead man yang kesedihan gitu, dia jadi macam "ARGHHHHHHHHHHHHHHH" lagi-lagi yang starter kan keadaan cinta, permulaan kepada perasaan yang unik ini adalah Han Ji Pyeong (Kim Seon Ho), jadi end up rasa macam "Sakit Hati" agak kuat. Lagi-lagi kalau siapa yang tengok, ada tempoh 3 tahun bila Nam Do-San (Nam Joo-Hyuk) ada dekat Silicon Valley, orang yang ada dengan Dal-mi (Bae-Suzy) ialah Han Ji Pyeong! dan Han Ji Pyeong telah menaruh harapan selama 3 tahun tu kepada Dal-mi. Jadi dia macam , "Geng, 3 tahun tu lama geng". Basically itulah kesakitan cerita ini. Tapi ending dia puas sekurang-kurangnya Han Ji Pyeong tidak lagi merasa keseorangan sebab ending dia nice aaa nice.

Tetapi apa yang Nadia nak cerita dan nak berkongsi hari ini adalah mengenai ...... watak developer yang dibawak oleh Samsan Tech [(Nam Do-San, Kim Yon-San (Do-Wan Kim) dan Lee Chul-San (Yoo So0-Bin)] ni. Bukanlah watak, lebih kepada aura. Memandangkan, Nadia berada dalam bidang developer, lebih specific lagi memang Nadia menceburi bidang Web dan App Development. Bila tengok Samsan Tech ni buat start up, lepastu tengok diorang coding develope Noongil! OMGGG I love it!. Nadia suka gila aura tu dan membuatkan Nadia nak lebih berusaha lagi untuk develop sesuatu (dan sekarang tengah fikir nak develop apa )

Bila tengok cerita ni, Nadia rindu semua kawan kawan yang buat assignment sama-sama lepastu coding sama-sama lepastu bug je manjang, Kemudian bincang macam mana algorithm tu, lepastu ubah algorithm tu sesuai dengan apa yang kita nak laksanakan.

Rindu gila!!!!!!!!

Btw, Nadia otw akan kerja balik ke office minggu depan, Boleh tak awak semua doakan surau Vertical Business Suite, Bangsar dibuka !!! Senang lah kita yang muslim ni nak solat! Mana tahu doa korang ada yang termakbul kan! Amin!!

Catat Ulasan

15 Ulasan

  1. kite nampak kat netfilx.. tapi belum tengok lagi.. masuk dalam wishlist ehehe

    BalasPadam
  2. tak tgk, tapi tak salah i netflix suggested hehe

    BalasPadam
  3. belom tengok lagi kdrama ni sebab tengah nak habiskan anime series tapi tak sabar nak tengok!

    BalasPadam
  4. urgh... datangkan mood daku untuk menonton drama ni.. :)

    BalasPadam
  5. dah habis tgk, tp jujur tgk smpi habis dgn berharap han ji pyeong dgn seo dal mi :'(

    BalasPadam
  6. dah habis tgk, jujur tgk smpi habis dgn harapan han ji pyeong dgn seo dal mi :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. seo dal mi lebih suka programmer :( tapi salah ji pyeong jugak taknak jujurrr

      Padam
  7. KSarie belum tengok lagi cerita ni tapi dah masuk dalam senarai untuk ditengok tapi entah bila tuh la hehehhehehehee

    BalasPadam

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.