Digital Art x Flat Art by artbyIrah (TIktok)

 Ingat lagi tak post yang saya cakap dengan bucket hat saya rasa comel. Gambar itu lah gambar yang saya paling suka, dan saya menggunakan gambar itu hampir kesemua platform social media saya. (Instagram dan Twitter). Malah saya gunakan juga untuk media portfolio saya yang sedang dalam proses pembinaan lagi. 

Cuba baca: Bucket Hat Penyelesaian Untuk Awning Tudung Yang Tak Jadi

masih dalam proses pembinaan --> nadiajamhari.com

Kebelakangan ini mood ada kelaut disebabkan beberapa perkara kerja porfolio saya memang tergendala. InsyaAllah dalam minggu ini saya akan usahakan untuk siapkan juga portfolio saya. Baru lah nampak profesional ada portfolio. Masa akan datang kalau nak apply kerja tiada lagi masalah kalau company mintak portfolio.

Eh tercerita pasal portfolio pula. Saya nak fokuskan tentang Digital Art X Flat Art yang kawan saya buat. Terharu sebenarnya sebab dia buat dekat gambar kegemaran saya. Saya akan tukar gambar tu untuk portfolio saya baru lah nampak portfolio saya ada gaya dengan Digital Art ini.

Digital Art X Flat Art by artbyIrah

Flat Art X Digital Art by artbyIrah


Saya pernah juga berlatih buat digital art macam ini, tapi sayang saya memang akui saya tak boleh teruskan Digital Art. Saya rasa mata saya terlalu susah untuk fokus kepada setiap garisan yang perlu dilukis atau diukir di atas screen, apatah lagi tangan saya yang agak kaku memegang pen apabila mula mengikut segala garisan yang ada pada gambar. 

Berbeza dengan kawan saya yang memang suka melukis diatas kertas dan kini memfokuskan kepada Digital Art. Kalau anda semua melihat Tiktok beliau, pasti anda semua dapat melihat bagaimana peningkatan beliau dalam Digital Art ini. Silap - silap haribulan, beliau akan membina kerjaya dalam Digital Art ini.

Untuk melihat lebih hasil karya kawan saya boleh lihat di Tiktok artbyIrah

Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. Cantik hasil kerja dia. Lama pulak tak buat vector portrait. Dulu rajin, sekarang dah bermusuh dengan rajin. huhu..masa terlalu laju berlari, tak dapat kejar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampak kak fiza punya gambar profile pun dapat agak kak fiza ni dalam bidang designer. Pernah nak try, tapi saya rasa kena belajar pergi ke kelas untuk memahami basic

      Padam
  2. menarik hasil kerja.. memang kena kerajinan yg betul baru dpt bt cantik2. lama xlukis guna AI. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul! Kena kerajinan. Benda macam ini sebenarnya perlukan consistent. Kalau tak berterusan memang tak boleh lah mahir

      Padam
  3. I agree that too much time spent on the computer screen is straining our eyes and not good.

    BalasPadam
  4. eh eh bucket hat kita sama lah warna pink! Memang kemas dan cantik hasil kerja dia. Sama lah kita nad, bab lukis ni tangan kayu betul haha. nak buat macam mana tak berbakat, kita fokus dengan benda lain yang kita power je la ek. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. KITA GENG LAH ADA BUCKET HAT SAMA WARNA PINK!!! HEHHE

      Padam
  5. Very nice..
    Lama tak buat digital art camtu sejak ada anak..haha

    BalasPadam

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.