Makan - Makan Nasi Kukus Ayam Tonggek

 

 

Kelmarin sebelum pergi walk-in booster, kita makan dulu. Dalam banyak - banyak kedai, tertarik lah ingin mencuba nasi kukus ayam tonggek dekat Mid Valley. Kawan yang cadangkan sebab dia yang ajak. 

Excited juga nak rasa tengok gambar dan review nampak macam menarik. Sebab ada juga video dekat screen kedai ini tayang beberapa orang youtuber buat review. Semua bagi rating macam 9/10. Jadi kita bertambah excited nak try.

Malangnya, rasanya tidaklah seperti yang disangka. Mungkin sebab kita melayu dah biasa makan makanan panas. Nasi kukus ayam tonggek ini tak panas lah pula. Tapi kuah karinya saya suka sebab pekat. Sambal dia pun pedas pedas masam. Tetapi lebih kepada pedas. Kalau suka pedas boleh try menu dia yang “pedas”

Adakah saya akan cuba lagi?

Jawapannya tidak. Sebab saya rasa lebih baik beli nasi kukus tepi jalan tu. Lagi sedap dan lagi menyelerakan. Makanan pun panas lagi sesuai dengan tekak melayu yang suka dengan makanan panas – panas.

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. oh. kawan pun cakap kurang sedap. kuah dia agak manis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan. Rasanya saya pun akan first dan last. Tapi boleh je makan sebab rasanya tidaklah seteruk yang sampai tak boleh makan dah. But jadi pilihan terakhir

      Padam
  2. nampak dalam gambar nampak sedap hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasanya tidak lah sampai tak sedap. Boleh telan. cuma mungkin akan jadi pilihan terakhir.

      Padam
  3. Ala tak bestnya dapat nasi sejuk. Biasa dia kukus bagi keep warm gitu. Saya pun suka kuah kari dia yang pekat dan kurang kuat rempah. Sambal dia padu pedas, saya suka sebab suka pedas :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan, kalau nasi kukus tonggek ni dia buat keep warm perghh memang syedap

      Padam

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.