*spoiler alert* Happy Ending Hometown Cha Cha Cha

Drama Hometown Cha Cha Cha ni memang rasa meninggalkan kesan betul lah. Lepasni tiada lagi Hong Banjang dan Hye Jin yang sangat - sangat cute. Dalam cerita ini, diorang ini dikira couple yang sangat - sangat clingy.  haha.

Dalam cerita ini, Hye Jin adalah girlfriend yang sangat perfect. Dia tak menjadi seorang yang mendesak. Dia hanya akan tunggu bila Hong Banjang ni nak open up dengan cerita lama dia yang penuh dengan kesedihan yang dipendam. 

Jujur sebenarnya rasa sedih bila cerita ini akan tamat. Sebab tiadalah lagi sengihan saya pada hujung minggu sebab Hometown Cha Cha Cha dah tamat. 

Episod 15 dan Episod 16 ini memang banyak sangat tangisan. Sebenarnya start episod 13 dah menangis banyak - banyak. Bayangkan awal - awal episod segalanya indah, bila dah akhir - akhir ada macam - macam tekanan dalam cerita ini.

Paling geram bila sedih sangat dekat episod 15, Lepastu tunggu Episod 16 pun depan  - depan tu pun sedih. 30 minit before tamat lah baru dapat balik sengih.

Dalam cerita ini, Hye Jin tu kira orang yang tak sabar sangat kalau untuk beberapa perkara. Paling kelakar bila Hye Jin lagi pantas time nak propose. Bila lepas Hye Jin tanya "Will you marry me?", terus Hong Banjang macam "potong mood lah dia ni", lepastu Hye Jin pulihkan keadaan dengan cakap "Saya pass baton dekat awak, awak sambung propose ni". HAHAHA. Cute kan bila perempuan perangai macam ini? . Limited Edition gitu.

Banyak juga benda kita boleh belajar dalam cerita ini. Salah satunya, perasaan emosi seorang perempuan bila dah sarat mengandung, perasaan seorang mak tiri yang takut tidak diterima keluarga bila masuk dalam sesebuah keluarga, kisah seorang perempuan dari luar nampak gagah tapi banyak benda pendam. Banyak betul benda - benda berkait dengan kehidupan dalam drama ini.

Cerita ni baguslah, unsur 18 dia macam ala - ala drama melayu. Masuk bilik tutup pintu, kemudian dah pagi. Bagus bila drama buat macam ni. Bangun pagi tu pun, bagi saya position diorang sopan tau. Tiada unsur - unsur nampak yang tidak sepatutnya. Which is good. 

Lepas ni nak tengok drama lain lah pulak. Rasa macam ada nampak drama Touching You lalu dekat Timeline twitter. Rasa berminat nak tengok sebab ada Taecyeon 2PM.

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. feel good drama...satu kampung sporting..hehe..suka bromance Chief Hong dgn Director Ji...baru jumpa tapi dah mcm BFF..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan and banyak benda kita boleh belajar dari drama ini. Semuanya ada pengajaran yang kita kena ambil iktibar dalam kehidupan

      Padam
  2. Nasib baik happy ending...risau jugak kalu sad ending. Yes...cita ni sopan sgt and suka sgt keharmonian jiran2 kat kampung tu...ep 15...sedih sgt. Best la.. and selalu je sengih sorang2 bila layan cita ni...

    BalasPadam
  3. Belum dpt seru tgk Korea lagi..

    BalasPadam
  4. Trending sekarang drama ni. Tapi saya tak terjebak lagi Nadia :)

    BalasPadam
  5. mama baru donload.. ok mama baca tajuk then terus komen.. haha taknak terbaca spoilet

    BalasPadam

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.