Menyesal Beli Mechanical Keyboard rk61 Ini


Royal Kludge RK61 adalah merupakan mechanical keyboard yang sangat popular. Saiznya yang kecil dan cute amat mudah untuk bawa kemana-mana. 

Yang paling menarik ialah Royal Kludge RK61 ini adalah wireless keyboard. Bluetooth dan juga USB Keyboard. RK61 ini boleh connect dengan tiga devices secara serentak dan boleh ubah keyboard punya ouput dengan hanya tekan button FN+Q, FN+W dan FN+E.


Apa yang saya suka tentang RK61?

1.Wireless

Ini adalah features yang sangat menarik sebab keyboard ini alah wireless keyboard. Jadi dekat sini saya akan jimat untuk wayar management. Tidak perlu lagi rasa rungsing sekiranya ada banyak wayar,

2. Portable

Kecil dan ringan. Keyboard ni tak berat macam keyboard mechanical yang saya ada. Jadi kalau saya nak bawa ke kolej ke, ataupun ke rumah sewa ia adalah mudah.

3. RK61 saya in red switch

Suatu keputusan yang bijak bila beli red switch, jadi kalau saya taip dekat rumah sewa ini tidaklah menganggu kesejahteraan orang lain. Boleh type segalanya tanpa membuat orang lain berasa tidak selesa.

Baca Juga:  My Workspace

Apa yang saya menyesal?

Saya menyesal sebab keyboard ini hanya ada 61 keys. Asalnya saya mahu membeli keyboard RK71, ada 71 keys, jadi mudah kalau saya nak comment code saya. Tetapi keyboard ini ada 61 keys jadi nak comment code tu ada banyak cara. Tapi kalau dah berlatih lama automatik tangan saya pun akan biasa kan.

 


Bagi yang ingin membeli boleh ke --> https://shp.ee/rqg4q77?smtt=0.0.9

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. Balasan
    1. Semalam hampir stress coding susah betul nak tekan beberapa perkataan

      Padam
  2. Suka guna keyboard jenis wireless. Kalau guna keys 71 banyaklah sikit function dia kan. Takpelah, nanti nanti akan biasa juga :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah tu kalau beli 71 keyboard okay sikit. Tapi ni dah guna seminggu okay lah dah laju menulis

      Padam
  3. Wah! Keyboard pun ada pelbagai jenis ya. Untuk orang biasa yang tak tahu apa-apa macam LH ni, keyboard nampak sama aje

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu sebelum saya masuk bidang IT ni, saya pun cakap benda sama "KEYBOARD SEMUA SAMAAAA". hahahaha. Ini semua sebab minat. bila minat dia jadi semua luar biasa dan unik

      Padam
  4. ammi guna je apa keyboard yg ada .. tak reti nak memilih.
    kat office boss bagi ammi guna yg wireless..lagipun takat type menaip je bukan nak main coding pun

    BalasPadam
  5. terus klik link tu. menarik la keyboard ni sebab boleh bluetooth je kan

    BalasPadam

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.