Kembali Blogwalking Semula

 

Selepas seminggu tidak berblogwalking disebabkan geram dengan issue comment dan juga loading yang terlalu lama. Pluss memang jadual padat betul untuk persediaan belajar semula.

Ingat lagi tidak saya pernah share mengenai Tak Boleh Komen di Blog ? Tidak boleh Komen di blog ini lazimnya berlaku dekat blog yang tidak menggunakan moderation comment.

 


Benda ni berlaku disebabkan issue cookies pada user yang giat komen tu. Ada beberapa kes boleh diselesaikan dengan clear history dan cookies. Ada beberapa kes perlu diselesaikan dengan uninstall browser dan install browser. Pernah berlaku pada saya pada tahun lepas, tetapi saya dah delete posting tersebut. Waktu tahun lepas saya tunggu sebulan juga nak cari jalan penyelesaian sampaikan saya dapat ilham untuk uninstall dan install semula, Sekarang once kena sahaja balik saya dah tahu dah nak buat apa.

Cuma check spam comment, ada tak comment dari saya masuk dalam spam? . Saya rasa ada, sebab saya ada pergi beberapa blog, dan tengok -tengok komen saya tiada pun dekat blog tersebut. Padahal saya ingat post itu saya dah baca lagi lagi post itu memang saya ingat betul content dia. Sedih hati bila berlaku macam tu.

 Ada juga beberapa rakan yang kerap comment di blog ini dulu masuk spam. Saya perasan bila tekan all comment nampak comment yang saya tak approve tapi dekat moderation tu dah kosong dah. Rupanya dikategorikan sebagai spam.

Catat Ulasan

12 Ulasan

  1. Betullah.. Nad ckp br ammi perasan comments byk kat spam rupanya. Maaf lah pada pengomen2 ammi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyakkan masuk. Saya pun ada banyak jugak masuk spam

      Padam
  2. Semua alami masalah yang sama akhir-akhir ini. Kemungkinan besar dari pihak google dan blogger sendiri. Harap mereka fix segera. huhu

    BalasPadam
  3. Saya pun baru start blogwalking ni. Masalah komen ni masih ada lagi walaupun beberapa hari saya kurang blogwalking. Spam tu memang kena selalu check. Banyak juga komen dari rakan blogger masuk situ. Komen Nadia so far tak masuk spam cuma saya lambat publish sikit masa kat kampung. Now semua dah publish dah. Saya dah banyak kali jadi camtu Nadia. Sedih bila tengok komen kita tak ada. Gigih jugak tinggalkan komen sekali lagi.

    BalasPadam
  4. Saya tak pasti komen saya masuk SPAM ke tak..tapi sekarang memang ada kurang blogwalking..Hoho..bz sikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen awak dekat blog saya selamat walafiat haha

      Padam
  5. Saya juga baru mula blogwalking selepas beberapa tahun tinggalkan dunia blog. Tak sangka ramai juga yang masih rajin menulis blog. Salam blogwalking! Huhu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai Arif! , Blog walaupun nampak seperti ketinggalan tetapi ramai jelagi yang ada dalam dunia blog ini, masing masing memberi support berterusan! Saya tak boleh nak access blog awak lah.

      Padam
  6. mmg potong mood bw kalau jadi macam tu kan. mama pun baru start bw balik. kesibukan last 2 week ni

    BalasPadam
  7. Kalau tak ada moderation atau captcha memang akan banyak masuk spam. Tidak kira di blogger atau wordpress.

    BalasPadam

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.